Er du til definerede øjenbryn?

De markerede bryn har længe været en stor tendens, hvilket begejstrer mig vældig meget, da jeg er udstyret med et par ordentlige skovsnegle. Efter at have set modeller som Cara Delevigne og Bambi Northwood-Blyth ville jeg endda gerne ønske mig endnu større øjenbryn :-)
 For dem af jer, der gerne vil have et mere markant bryn eller bare vil have fyldt nogle ”huller” ud i brynet, har jeg følgende bryn tips.
 Først og fremmest skal din brynform være i orden. Pluk aldrig af formen over brynet. Fjern kun de hår, der sidder under dit øjenbryns naturlige form. Reder du dit bryn opad, kan du nemmere se og plukke alle de hår, som ikke bidrager til din øjenbrynsform.
Har man blege bryn, kan man få dem farvet, enten professionelt eller med et gør-det-selv kit derhjemme.
Dette giver især mere fylde til rigtigt lyse bryn, fordi der er mange lyse hår, som først bliver synlige ved hjælp af farve.
Vil du kun have brede og fyldige bryn for en periode eller til en særlig anledning, findes der heldigvis råd for det i form af makeuptricks!
 (Her er mit værktøj til markerede øjenbryn)
For det første skal du finde den rette farve at fylde og tegne dine bryn op med, uanset om du bruger brynpen eller farve i fast form. Jeg veksler imellem at bruge en mørk øjenskygge og en brynpen. Hvis jeg bare vil have diskret fyldfarve i øjenbrynets små huller, plejer jeg at bruge en øjenbrynspensel til at påføre øjenskygge på brynet.
Vil jeg derimod markere og korrigere formen på brynet, foretrækker jeg at bruge en brynpen, da man kan ”tegne” mere præcist med den.
Mit råd er at undgå at tegne op med rødlige farver, da det kan se kunstigt ud. De færreste har rødlige toner i brynene, så gå hellere efter køllige mørke- og lysebrune nuancer. I mangel af bedre kan du fylde dem ud med en helt almindelig blyant. En blyants askegrå farve passer især fint til meget lyse øjenbryn.
Næste trin er at finde ud af, hvor markerede dine bryn skal være og hvordan du vil forme dem. Man plejer at sige, at det perfekte bryn starter ved ydrekanten af næsefløjen, buer skråt op fra øjets midte og slutter af ved øjets ydre kant. Du kan måle dette ved at holde din brynpen op ved næsefløj, midt øje og ydre øjenkant og så sætte tre prikker, der skal fungere som hjælpestreger i din videre optegning.
 Efter at have gjort dette reder jeg brynene ned af, så jeg kan få arbejdet farven godt ned i brynet og forme øjenbrynets højeste punkt samt den yderste del af brynet.
Dernæst reder jeg brynene på plads igen, og farver den inderste del af brynet – den tættest på næsen. Ved denne del skal du være meget forsigtig , da det er her, det kan se mest kunstigt ud, hvis man får tegnet brynformen for skarpt eller for kraftigt op.
Sker dette, kan man heldigvis redde det meste med en vatpind -også hvis du er kommet til at tegne lidt uden for stregerne.
Efter at have lagt farven reder jeg brynene igennem igen, for at sikre mig at farven bliver blendet naturligt ind i brynene.
Sidste step er, at sørge for at brynene bliver, hvor de skal. Det er nok ikke alle, der har det problem, men mine bryn er desværre ganske ”livlige”. Derfor er bryngelen blevet min bedste ven, fordi den holder brynene på plads og kan faktisk også give brynene lidt mere fylde, hvis du arbejder produktet godt ind i brynene. En bryngel kan både fås med og uden farve, og er det fylde du søger, vil jeg anbefale den farvede version.
(Her reder jeg bryngeleen “baglæns ind i brynene, så de får mere fylde. Man skal selvfølgelig huske at rede dem på plads igen.) 
Har du ingen bryngel, kan en almindelig hårlak på en afvasket mascarabørste også benyttes.
Så…Husk at have styr på brynets grundform. Fast farve er godt til den diskrete farvning af brynene, og en brynpen kan med fordel bruges til den mere markante optegning af formen på brynet. Husk din bryngel så brynene bliver, hvor de skal!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

SLÅ-OM-KJOLE