Guide til nem og super effektfuld makeup

Her er en lille guide til en basic makeup jeg tit lægger når jeg skal ud. Den er meget simpel og kan bruges med alle farver og klæder næsten alle øjenformer. Du skal bruge 3 øjenskyggefarver indenfor samme farveskala, som fx beige, mørkebrun og til sidst en meget lys farve gerne med shimmer i, som du kan bruge som highlighter på øjet. Du behøver kun at bruge én fluffy pensel til at lægge alle tre øjenskygger med.
1) Som vist på min “elegante” tegning skal du først lægge din basic farve på hele øjenlåget helt op til globelinjen.
2) Dernæst lægger du den mørke øjenskygge som vist ved punkt 2 på tegningen. Du skal lægge den mørke skygge på den yderste tredjedel af øjet. Læg gerne farven lidt skrot op imod det yderste af dit øjenbryn, således forlænger du formen på dit øje, så du får lidt “cat eye” effekt. Dernæst lægger du den samme mørke øjenskygge langs globelinjen, det giver dybde til dit øje og fremhæver det. Det er desuden meget vigtigt, at du med den fluffy pensel, får blendet den mørke øjenskygge rigtigt godt ud, så der ikke er nogen hårde overgange. Det gør du ved, at køre penslen frem og tilbage langs globelinjen- lidt ligesom som en vindueshvisker :-)
3) Til sidst lægger du den lyse shimmerøjenskygge midt på øjenlåget, i den inderste øjenkrog og under det yderste af dit øjenbryn.
Således lægger du en flot og klassisk makeup, som du eventuelt kan kombinere med en eyelinerstreg langs din øverste vippekant eller en nude eller mørk kohl streg inde på øjets nederste våde kant, alt efter hvilken effekt du ønsker.  På billederne har jeg lagt en nude kohl på øjets våde kant, fordi jeg ønskede at “åbne” mine øjne lidt mere. Resten af min makeup består af contouring, som du kan se mere om her og her. Jeg lagde yderligere en ferskenfarvet rouge meget højt på æblet af mine kinder, for at fremhæve mine kindben endnu mere.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

SLÅ-OM-KJOLE