Husker du at rense solcremen af?

Så kom solen endelig frem! Helt mærkeligt at have bare ben igen- også lidt angstprovokerende når ens ben er helt blegfede efter en lang vinter.
 Når solen nu er fremme igen, skal man jo huske solcremen, men mange solcremer kan desværre give uren hud, fordi de tilstopper porerne. Derfor er det vigtigt at vælge den rette solcreme til ens ansigt, og dernæst sørge for, at få renset solcremen ordentligt af inden man går i seng.  Til mit ansigt bruger jeg enten denne solcreme fra Vichy, som føles ligesom en ansigtscreme og som smelter pænt ind i huden samtidigt med den fugter og beskytter imod solens stråler. Andre gange bruger jeg denne her solspray fra Lancaster. Denne spray er oliefri og dermed lettere i konsistensen end normale solcremer, som ikke lader huden ånde.
 Når jeg har haft solcreme i ansigtet, synes jeg ikke, at min normale ansigtsvask er nok til at få huden renset ordentligt. Derfor er jeg begyndt at bruge kokosolie til at rense solcremen ordentligt af. Jeg varmer en klat kokosolie op i hånden, og fordeler olien på ansigt og hals. Så kører jeg olien rundt i cirkler, og har jeg god tid, laver jeg ansigtsmassage som den på videoen nedenfor. Når olien er arbejdet godt ned i huden, tager jeg en bomuldsvaskeklud, vrider den op i varmt vand, dernæst lægger jeg kluden over ansigtet og tørrer olien af. Derefter bruger jeg min sædvanlige toner og ansigtscreme.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

SLÅ-OM-KJOLE