Sådan bukker du vipperne – på den rigtige måde

Som en lille pige, tog jeg altid min mors øjenvippe bukker fra hende skuffe og bukkede mine egne vipper. En af grundene til at jeg blev forelsket i makeup var udelukkende på grund af den fine ting. Jeg blev altid fanget i at bruge den, og min mor kunne ikke lade være med at grine, nogle gange hjalp hun mig endda med at gøre det. Og jeg elskede den måde det fik mine øjne til at poppe på.
Nu, som voksen, sætter jeg stadig stor pris på øjenvippe bukker, for det er netop et af de redskaber som ikke får nok anerkendelse. At bukke øjenvipper er en af de teknikker, som virkelig kan, sammen med mascara, skabe et fantastisk resultat – når det er gjort korrekt. Med et godt buk ser dine vipper længere, tykkere og mere fyldige ud, og øjnene ser større ud og virke mere vågne.
Enhver har deres egen metode at gøre det på, men her får du hemmeligheden bag en metode som altid giver det perfekte resultat, som alle drømmer om. Det er gennemtestet i årevis, og slår sjældent fejl.
  1. Hold øjenvippe bukkeren som du normalt ville holde en almindelig saks. Og sørg for at den er helt ren inden du går igang.
  2. Åben bukkeren helt og før den op til dine øvre vippe, mens du sikrer dig at du fører undersiden helt op til vippe roden inden ved øjet. Se efter at du har alle dine vipper inde i åbningen af bukkeren, og placer den så den kurver sammen med øjet.
  3. Stille og roligt, luk bukkeren om dine vipper, og klem let med et stille, pulserende greb.
  4. Nu drejer du lidt opad, så dine vipper går helt op langs øjenlåget, dette er den hemmelighed, som giver det perfekte buk, fremfor et direkte knæk.
  5. Klem flere gange med let hånd, imens du holder samme sted, uden at blinke.
  6. Gå nu stille og roligt ud af vipperne, imens du fortsat klemmer med pulserende bevægelser helt ud til enden.
På denne måde er du sikker på at få det bedste resultat – hver eneste gang inden du lægger øjenmakeup!
Der findes mange forskellige øjenvippe bukkere på markedet især når man søger på makeup online, og nogle gør vipperne mere runde end andre. Jeg synes det er meget en smagssag, og det gør absolut ingenting at man har et lille udvalg liggende i sit sminkebord, så man kan få udtryk som passer ens temperament, hver dag.
Nu kender du hemmeligheden bag de perfekte vipper, så det er bare med at komme igang med at lege med det. Du kan ikke gøre noget forkert stort set, og som man siger – øvelse gør mester.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

10 DÅRLIGE VANER JEG GØR ALT FOR TIT!

Finally – the perfect white wide pants!

SLÅ-OM-KJOLE